Biznes, który chce długo trwać na rynku, musi posiadać swoją stronę internetową. Jest to najkrótsza droga do pozyskiwania klientów. Jeśli już ją ma to koniecznie trzeba dodać link building. Co to jest i na czym polega? Oto kilka wyjaśnień.
Podstawową każdego pozycjonowania strony internetowej jest budowanie link building. To właśnie ta opcja pozwala w wyszukiwarkach na lepszą pozycję twojej strony www. Jednocześnie zwiększa ruch na stronie internetowej. Pozyskiwanie linków na swoją stronę nie jest takie trudne, a zarazem bardzo istotne.
Pamiętaj, że nie każdy link jest taki wartościowy.
Rozpowszechnianie danych w internecie jest nieodłącznym elementem biznesu. To one pozwalają na większy dostęp informacji, obieg jej w internecie. Hiperłącze to odsyłacz internetowy, po którego kliknięciu użytkownik zostaje przekierowany na inną stronę internetową.
Struktura jest dość prosta:
<a href=” https://elzbietarogalska.blogspot.com/”> Elżbieta Rogalska</a>
Czyli można cały zapis określić w ten sposób, a w adres internetowy wkleja się dowolną stronę internetową.
<a href=”adres internetowy”>opis odsyłacza</a>
Słowa kluczowe odgrywają ogromna rolę w Internecie. Na ich podstawie budowana jest pozycja stron internetowych. Najważniejsze, żeby znalazły się one na każdej podstronie bloga czy witryny internetowej. Tak było do roku 1999, obecnie nadal jest to istotne ale dodatkowo na jakość strony wpływa linkowanie z innych stron. Oznacza to, że jesteśmy wyżej w rankingu wyszukiwania w przeglądarkach internetowych, jeśli ktoś linkuje ze swojej strony, do naszej strony internetowej.
Googleboty działa w ten sposób, że szukają linków na innych stronach, do stron zewnętrznych. Jeżeli nasza strona nie znajdzie się w innych stronach internetowych, to możemy nie być nawet widoczni. Jest to najważniejszy typ linkowania.
Istnieją jeszcze linki wewnętrzne. To są takie hiperłącza, w których ty sam odsyłasz do innej podstrony swojej strony, na tejże stronie internetowej.
Linki te dzielą się na dofollow i nofollow: bardziej pożądane są dofollow. Można jest sprawdzić tak: klikając na dany link prawym przyciskiem myszy i wybierając opcję “zbadaj”. W pojawiającym się kodzie zwróć uwagę na zapisy:
<a rel=”nofollow” href=” https://elzbietarogalska.blogspot.com/>To jest link nofollow.</a>
<a href=” https://elzbietarogalska.blogspot.com/>To jest zwykły link, czyli dofollow.</a>
Najważniejsze jest aby linki prowadzące na naszą stronę miały zróżnicowane słowa kluczowe. Wtedy boty googla będą częściej oglądały naszą stronę internetową. A to przecież właśnie one są odpowiedzialne za ranking wyszukiwania.
Źródło: emeraldmedia